Hajdú-Coop 1946 óta a vásárlókért – Interjú Erdős Gáborral

INTERJÚ ERDŐS GÁBORRAL, A HAJDÚ-COOP ZRT. VEZÉRIGAZGATÓJÁVAL

Óriási az árverseny a kiskereskedelmi piacon, a multik – nagyságukból eredően – olyan eszközöket is be tudnak vetni, amiket mások nem. Hogyan lehet ilyen körülmények között tartani a pozíciókat? Számít-e a vásárlóknak a személyes kapcsolat, a közelség abban, hogy például a Hajdú-COOP üzleteit válasszák?

A multik – méretükből fakadóan – olyan eszközöket is mozgósíthatnak, amelyekkel egy regionális magyar vállalat nem versenyezhet, de mi másban vagyunk erősek. A Hajdú-COOP-nál hisszük, hogy az emberi kapcsolatok többet érnek, mint pár forint különbség a polcon. Mi név szerint ismerjük a vásárlóinkat, és ők is ismernek bennünket, köszönünk a boltban, tudják, ki van a csemegepult mögött. Mi nem csupán terméket árulunk, hanem bizalmat is. Mi vagyunk a lakóhelyekhez a legközelebb, ezért van, hogy egy nap többször is vásárolnak nálunk, igyekszünk mindig a legfrissebb és a legjobb választékot nyújtani.

Számos külső körülmény miatt az állam is kénytelen beavatkozni a kiskereskedelmi piac viszonyaiba, árréskorlátozással például. Ezeket hogyan tudják úgy kigazdálkodni, hogy ne, vagy ne azonnal terheljék a vásárlókra?

Ebben a régióban nagyon ár érzékenyek a vevők, különösen fontos, hogy elérhető árban tudják forgalmazni a termékeket. Nem könnyű. De aki ma kiskereskedelemben dolgozik, az tudja: alkalmazkodni kell, minden nap. Sokszor éjfélkor még a Magyar Közlönyt várjuk, amiben az árrés stop rendeletek szoktak megjelenni. A Hajdú-COOP-nál mindig az volt az alapelv, hogy a vásárló ne érezze meg a nehézségeket. Nagyon sokat számít, hogy hazai és helyi beszállítókkal dolgozunk – ez stabilitást ad. Rövidebb az út az áru és a polc között, kevesebb a kiszolgáltatottság. Emellett folyamatosan figyelünk a költségeinkre, hogyan lehet okosabban, hatékonyabban működtetni a boltokat. Büszkék vagyunk arra, hogy ebben a nehéz időszakban is tudtunk fejleszteni és bővülni. Mások boltokat zárnak be, mi szeptemberben nyitottuk meg az új, Gázvezeték úti boltunkat, ami zöldmezős beruházásként épült fel.

A Hajdú-COOP idén 25 éve tagja a vármegyei Kamarának, visszatekintve melyek azok az előnyök, amelyek fontossá tették a kamarai tagságot?

A kamarai tagság számunkra nem formalitás, hanem egy erős kapcsolat. Egy negyedszázad alatt rengeteg szakmai együttműködés, rendezvény és konzultáció segítette a munkánkat. A Kamara abban is partner, hogy összekösse a gazdasági szereplőket, és a vállalkozások közti tudás- és tapasztalatmegosztás teret kapjon. Számunkra külön érték, hogy helyi szinten is erős közösség épül, ami támogatja a régió gazdasági stabilitását ebben a Hajdú-COOP mindig is aktív szerepet vállalt. Számunkra ez a tagság kapcsolatokat, bizalmat és szakmai hátteret jelent. Sok olyan program, rendezvény és közös gondolkodás indult innen, ami kézzelfogható eredményt hozott. A Hajdú-COOP mindig is hitt abban, hogy helyi szinten kell erősnek lenni, és ehhez a Kamara a legfontosabb partner.

A 2026-os év – a várakozások alapján – semmivel sem ígérkezik könnyebb esztendőnek az ideinél, milyen várakozásokkal néz a következő év elé?

Tudjuk, hogy 2026 sem lesz egyszerű, reálisan látjuk a kihívásokat: a fogyasztás visszafogott, a költségek emelkednek, a munkaerőpiac feszes. A Hajdú-COOP több mint 70 éve itt van, és ez önmagában bizonyíték arra, hogy van bennünk kitartás. A következő évben is az a cél, hogy megőrizzük a stabilitást, a munkahelyeket, és a vásárlók számára továbbra is biztos pont legyünk a mindennapokban. Fejlesztéseket tervezünk az energiahatékonyság és a digitalizáció terén, mert hosszú távon csak az maradhat talpon, aki fejlődik. Optimista vagyok, mert látom, hogy jó csapatunk van – olyan emberek, akik nem csak dolgoznak, hanem hisznek is abban, amit csinálnak.

Forrás: Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara – Top 100 kiadványa